Στην έκθεση του Γιώργου Ρόρρη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο

Στην Άνδρο, το νησί των ναυτικών, όπως είναι επίσης ξακουστή, συναντά κανείς και ένα από τα πιο όμορφα και φημισμένα μουσεία της χώρας. Το μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή που είναι χτυσμένο πάνω στο κύμα και έχει απρόσκοπη θέα στο Αιγαίο. Εγκαινιάστηκε το 1979 και τον Ιούλιο του 1986, παραδόθηκε η νέα πτέρυγα του Μουσείου. Μέχρι σήμερα έχουν φιλοξενηθεί διεθνείς εκθέσεις όπως: Picasso, Kypka, Matisse, Kandinsky, Balthus, Henri Cartier-Bresson, Paul Klee, καθώς και Ελλήνων καλλιτεχνών: Μπουζιάνη, Γαλάνη, Μυταρά, Φασιανού, Γαιτη.

Το φετινό καλοκαίρι, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ανοίγει τις πύλες του σε έναν διακεκριμένο Έλληνα ζωγράφο, από τους σπουδαιότερους εικαστικούς δημιουργούς της γενιάς του, τον Γιώργο Ρόρρη. Η έκθεση με τίτλο “Η ευγένεια του απέριττου” ακολουθεί μια αναδρομική προσέγγιση του έργου του καλλιτέχνη. Περιλαμβάνοντας σχεδόν 60 πίνακες και σχέδια, επιχειρεί να ανιχνεύσει την καλλιτεχνική του εξέλιξη μέσα από τρεις ενότητες. Οι διαχωρισμοί μεταξύ αυτών των ενοτήτων δεν είναι ευδιάκριτοι.

Η πρώτη ενότητα αναλύει τη σχέση του ζωγράφου με το ατελιέ του, τον χώρο που του χρησιμεύει ως εργαστήριο. Πρόκειται για θεμελιώδες στοιχείο της δημιουργικής πορείας του, που τον βοήθησε να διαμορφώσει τη σχέση του με το εξωτερικό κόσμο, τα μοντέλα του τις καλλιτεχνικές του και κυρίως τον ίδιο τον εαυτό του.

Ηδεύτερη ενότητα αναφέρεται στις επιδράσεις που δέχτηκε από τους δασκάλους  του και στον διάλογο που άνοιξε μαζί τους μέσω της ζωγραφικής του. Όταν κατανομάζει τους καθηγητές του, εκφράζεται με ευνωμοσύνη γι αυτούς.

Η Τρίτη ενότητα είναι αφιερωμένη στην αδιάκοπη εξερεύνηση του σώματος, φτιαγμένου «από σάρκα και οστά». Μέσω των παραλλάξεων στις οποίες το υποβάλλει, το σώμα αναδεικνύεται στο πιο συγκινητικό σύμβολο της ανθρώπινης ιδιότητάς μας, της θνητότητάς μας.

Τη σκηνογραφία της έκθεσης επιμελήθηκαν ο Ανδρέας Γεωργιάδης και η Παρασκευή Γερολυμάτου από τη Μικρή Άρκτο.

Η έκθεση συνοδεύεται από τρίγλωσση (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά), που ετοίμασε η επιμελήτρια της έκθεσης Μαρία Κουτσομάλλη – Μορώ.

Φωτογραφίες: Ελίνα Άνθη


Comments

Leave a comment

Blog at WordPress.com.